Általános iskola

A köznevelés első nyolc éves szakaszában fontosnak tartjuk a másik ember tiszteletének, szeretetének megtanulását, a kölcsönös segítés embernevelő hatását. A tanulási problémákkal küzdő gyerekek esetén megteszünk mindent, hogy hátrányaikat leküzdjék, leküzdhessék. Akiknél szükséges, biztosítjuk a fejlesztő gyógypedagógust, illetve az első négy alapozó év folyamán a korrepetálás lehetőségét. Célunk, hogy mindenkit felfejlesszünk a képességeinek megfelelő szintre.

Jövőbeni terveink között szerepel, hogy a negyedik osztályos tanulóinkat az osztálytanító viszi tovább az iskola következő tagozatára, a felső tagozatra. Ezzel szeretnénk, azt az eddig tapasztalt nehézségeket enyhíteni, amit a tagozatváltás okozott. Így az osztály vezetése a megszokott pedagógus kezében maradhatna, az órák egy részét ő tarthatná, míg a gyerekek fokozatosan szokhatnák meg a megváltozott követelmény és szervezeti rendszert.

Tehetséges gyermekeink számára szakköröket, tehetségfejlesztő órákat szervezünk, melyek a különböző kompetencia területeket érintik, így a különböző tehetségű, eltérő érdeklődésű gyermekek megtalálhatják a nekik megfelelő szakköröket. A szakkörök tantárgyakhoz, művészeti ágakhoz, sporthoz kapcsolódnak. Harmadik- negyedik osztályos diákjaink számára bevezettük az úszást is, amely terveink szerint két évig a testnevelés órák keretében történik.

Felső tagozatos diákjaink korosztályi sajátossága, hogy motiváltságuk csökken. Itt a tehetséggondozás, felzárkóztatás a tanóra keretein belül történik, illetve a napközis foglalkozáson tudjuk segíteni a diákokat a mindennapi tanulásban, felkészülésben.

Ötödik és hatodik évben a törvényileg meghatározott órakereten felül plusz órákat iktattunk be történelem, magyar nyelv és irodalom, illetve matematika tantárgyakból. A matematika órákat a felső tagozaton úgy szervezzük, hogy heti egy alkalommal a matematika iránt elkötelezett gyermekek egy tehetséggondozó órán vehessenek részt külön tanárral, míg a többi tanulóval az osztályt tanító szaktanár foglalkozik. A testnevelés tantárgy keretében a hetedik osztályosok a téli időszakban az egyik testnevelés óra alatt korcsolyázni járnak, ezzel is szélesítve ezen műveltségterületen szerzett tudásukat.

Iskolánk házirendje lehetőséget ad arra, hogy a gyengén tanuló diákok kötelező jelleggel vegyenek részt a napközis foglalkozásokon, ahol tanári felügyelettel tanulhatnak rendszeresen.